2021. november 15-étől kötelező a maszkviselés a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) ügyfélszolgálatain. Az ügyfélszolgálatok felkeresése helyett érdemes a NAV online szolgáltatásait használni. A NAV-nál már jó ideje, csaknem minden ügy online is intézhető, amihez a magánszemélyeknek mindössze KAÜ-azonosításra van szükségük (ügyfélkapus regisztráció, e-személyi igazolvány, telefonos azonosítás). Az Online Nyomtatványkitöltő Alkalmazással a magánszemélyek – többek között – beadhatják a VISSZADO-nyilatkozatot is.
A vállalkozások az eBEV-en keresztül küldhetik be adóbevallásukat, nyomon követhetik befizetéseiket, eleget tehetnek többféle adatbejelentési kötelezettségnek, de a bevallásukkal kapcsolatos problémákról is ezen a csatornán keresztül értesülnek.
Számos adóügy intézhető egyszerűen, egy telefonhívással is, ehhez mindössze ügyfélazonosító-szám (PIN-kód) vagy részleges kódú telefonos azonosítás szükséges, ami legegyszerűbben ügyfélkapun igényelhető a NAV-tól a TEL nyomtatványon.
Forrás: origo.hu