Ne menjen csődbe és legyen megbízható: ez a legfontosabb szempont, amikor bankot vagy biztosítót választanak a magyar ügyfelek – derül ki a Comnica és az NRC országos felméréséből. A kutatás a digitális csatornákon való ügyintézés egyre nagyobb népszerűségére mutatott rá. A válaszadók fele szerint öt év múlva már azt is elképzelhetőnek tartják, hogy webshopszerűen böngésszenek a hitelajánlatok között és mesterséges intelligencia bírálja el a kérelmüket.
Ennek ellenére a bankválasztásnál a második legmeghatározóbb tényező a közelben elérhető fiók. Érdekes ellentét, hogy a járvány kialakulása óta tízből hatan gyakrabban intézik online pénzügyeiket, mint személyesen, a válaszadók közül pedig tízből négy soha többé nem menne be a fiókba, ha minden szolgáltatás elérhető lenne online.
A megkérdezettek így rangsorolták a bankválasztásnál figyelembe vett szempontokat: a megbízhatóság és stabilitás, a bankfiók közelsége, a szolgáltatások és konstrukciók ára, az ügyintézés gyorsasága, a többi ügyfél internetes értékelése és a kényelem, a digitális ügyintézés lehetősége, a barátok, ismerősök ajánlása, a brand ismertsége.
A felmérés szerint Magyarországon az ügyfelek kétharmada banki vagy biztosítási ügyeinek legalább háromnegyedét intézi digitálisan, elsősorban okostelefonos applikáción keresztül. Az 50–59 éves korosztály 73 százaléka ügyeinek háromnegyedét digitálisan intézi, de a kutatásban részt vevő hatvan év felettiek kétharmada is úgy nyilatkozott, hogy inkább online kezeli pénzügyeit. Ezzel megelőzik a 18–29 éves korosztályt.
Forrás: index.hu